Comments

ایران و سایه جنگ؛ بحران حکمرانی و فرسایش جامعه / ی.صفایی — 2 دیدگاه

  1. برخلاف نظر آقای نویسنده، دموکراسی خودش وارداتی از خارج است.
    دموکراسی به سرمایه داری نیاز دارد و نوعی از ایدئولوژی های آن است.
    کدام مشوطه طلب می شناسید که ضد سرمایه داری نبود؟ هیچ.
    سرمایه داری صرفا شکل سیاسی پارلمانی ندارد. شکل دولتی اش هست لنینیسم، استالینیسم، ترتسکیسم ، سوسیال دموکراسی و دموکراسی سوسیالیستی. شکل فاشیستی اش ناریسم و غیره و شکل ایرانی نازیسم هست وطن پرستی ایرانگرایانه و ضد اسلامی ، آنها که میگویند اشغالگر اسلامی. البته شکل فاشیستی آن در نهایت همان سلطنت طلبی هخامنشی و ساسانی پادشاهان زن باز و حرمسرا درست کن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش جفنگ استفاده می‌کند. درباره چگونگی پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>