Comments

منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران — 1 دیدگاه

  1. منشور خوبی است برای اتحاد علیه ارتجاع داخلی در ایران نه ارتجاع خارجی کمین کرده. و چون ارتجاع خارج بورژوا لیبرال امپریالیست هر مبارزه ای را در خدمت خود در می آورد، درست است که این بیانیه اصلاح شود.
    #
    1 – بحث ضد مردسالای بیانیه خیلی بهتر از شعارهای چند ماه گذشته است اما معلوم نیست که میخواهد خود را به بند قانون و دولت وصل کند یا نه، اگر میخواهد چنین کند، جالب نیست و مثل کشورهای اروپائی است که مردسالاری در آن وجود دارد و کمپانی های سرمایه داری از آن برای پول درآوردن و انباشت سرمایه های چند صد میلیارد دلاری استفاده میکنند، مثل صنعت لوازم آرایش، موسیقی، فیلم و تفنن هائی که زنان موضوع جنسی هستند و غیره.
    2 – منظور از شورا در این منشور صرفا سیاسی است نه اقتصادی در حالیکه کارگران فقط در شکل کلکتیو اداره محل کار خود منافع دارند وگرنه روند بردگی مزدی ادامه پیدا میکند. اگر شورا صرفا سیاسی باشد نه اقتصادی، چه فرقی با پارلمانهای ضد کارگری و مزهک کشورهای غربی دارد؟
    3 – در روابط خارجی بکل استعمارگری دموکراسی امپریالیستی غربی را انکار میکند و حتی پیشنهاد میکند که با آنها در سطح بالا روابط داشت که هست خیانت به کارگران ایران، کارگران جهان، کارگران مستعمرات و نومسعمرات، و ملتهای سرکوب شده و کئدتا شده و قربانی نژاد پرستی.
    4 – این ابده اشتباه را ترویج میدهد که تحت نظام بردگی مزدی و امپریالیسم جهانی، امکان رفاه و آسایش زنان و مردان کارگر در ایران وجود دارد، در حالیکه ثروت موجود در ایران تا وقتیکه در انحصار مالکیت سرمایه دارهاست هرگز در خدمت زن و مرد کارگر بکار برده نمی شود.
    5 – خواست آزادی بیان و غیره با وجود بردگی مزدی تحقق پیدا نمیکند چون انباشت ثروت سرمایه داران به سرمایه انحصاری سیاسی و رسانه ای منجر می شود و آزادی فقط روی کاغذ می ماند. دروغ بورژوا لیبرالها و سوسیال دموکراهای هوادار دولتهای دموکراتیک امپریالیستهای غربی را نباید باور کرد.
    #
    در نتیجه،
    بنظر من منشور در چهارچوب ذهنیت بورژوازی لیبرال (هوادارن بردگی مزدی) نوشته شده و گرایش ش رو به غرب و سیستم سیاسی-جهانی آن است. پس فعلا، بنظر من، فقط راه انقلاب مخملی نوع ضد بلوک شرق سابق را هموار میکند و از لحاظ جهانی در خدمت تضاد غربی های امپریالیست با شرقی های امپریالیست قرار میگیرد.
    #
    کارگرانی که زیر بیانیه را امضاء کرده اند باید از الغای بردگی مزدی کوتاه نیایند. بدینجهت، بهتر است از آن خارج شوند ولی دیالوگ خود را با نویسندگان بیانیه حفظ کنند.
    #
    از آنجائی که شورشی علیه ارتجاع حاکم بپا شده که برخی از جنبه های ارتجاع را نفی میکند، رویکرد فعلی باید این باشد که سطح ذهنیت این شورش از وضع بورژوا لیبرالی ارتجاعی پرو غرب به سطح ضد اقتدارگرائی ضد مردسلاری، ضد بردگی مزدی، ضد امپریالیسم و ضد استبداد سلسله مراتبی در محل کار و مدیرت کلان جامعه، ارتقا پیدا کند.
    #
    مهم نیست که توده ها چه میگویند، مهم این است که حقایق را میگویند یا نه. در این منشور بسیاری از حقایق یا دیده نشده، یا گفته نشده و یا پنهان شده.
    #
    آنارشیست-کمونیست
    26 بهمن 140

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>