Comments

سقوط ۵ هزار دلاری درآمد ایرانی‌ها طی 6 سال — 1 دیدگاه

  1. ساسان این آقا با امریکا مقایسه میکند
    افزایش قیمت ها کارگران آمریکایی را به مرز سقوط می کشاند
    شانون جونز
    18 جولای 2022

    قدرت خرید دستمزد کارگران آمریکایی در ماه گذشته دوباره به شدت کاهش یافته است. در حالی که نرخ تورم رسمی به 9.1 درصد رسید، افزایش دستمزدها بسیار کمتر از این سطح نگه داشته شد.

    طبق گزارش اداره آمار کار ایالات متحده، دستمزدهای واقعی بین ژوئن 2021 و ژوئن 2022 3.1 درصد کاهش یافته است. تنها در ماه ژوئن، متوسط ​​دستمزد واقعی هفتگی یک درصد کاهش یافت. آمارهای جدیدتر از وال استریت ژورنال نشان می دهد که دستمزدهای واقعی 4.4 درصد کاهش یافته است.

    اثرات مخرب تورم بر طبقه کارگر در فروپاشی قدرت خرید حداقل دستمزد ملی منعکس شده است. این قیمت از سال 2009 تا کنون 7.25 دلار منجمد شده است که پایین ترین سطح آن در 66 سال گذشته است. این توقف 13 ساله حداقل دستمزد، که توسط جمهوری خواهان و دموکرات ها در دولت به اجرا گذاشته شد، طولانی ترین دوره بدون افزایش از زمان معرفی آن در سال 1938 در دولت روزولت است.

    برای مقایسه، در سال 1968 ارزش واقعی حداقل دستمزد، تبدیل به نرخ دلار امروزی، 12.12 دلار بود.

    جهش تورمی بخشی از سیاست طبقاتی است که به منظور وادار کردن کارگران به پرداخت هزینه پاسخ جنایتکارانه و نالایق طبقه حاکم به این بیماری همه گیر، از جمله تریلیون ها دلار کمک مالی بانک ها و مؤسسات مالی، طراحی شده است. در حالی که مراقبت های بهداشتی و خدمات اجتماعی ضروری قطع می شود، دولت مبالغ هنگفتی را به ماشین جنگی ریخته است. هزینه های نظامی در دولت بایدن دموکرات به رکورد جدیدی افزایش یافته است.

    نتیجه این فرآیندها این است که در حالی که کارگران بیشتر پرداخت می کنند، مصرف کاهش می یابد. به عنوان مثال، در حالی که قیمت بنزین 60 درصد افزایش یافته است، کل دلارهای مصرف شده برای بنزین تنها 50 درصد افزایش یافته است. این بدان معناست که کارگران مجبور می شوند سفر و رفت و آمد را محدود کنند.

    در حالی که استانداردهای زندگی طبقه کارگر کاهش یافته است، ثروت میلیاردرها به شدت افزایش یافته است. ده میلیاردر ثروتمند جهان دارایی خود را بیش از دو برابر کردند و از 700 میلیارد دلار به 1.5 تریلیون دلار رسیدند. در عین حال، 160 میلیون نفر دیگر به فقر کشیده شده اند و مطمئناً این تعداد همچنان در حال افزایش است.

    دولت بایدن از اتحادیه‌ها برای سرکوب موج فزاینده اعتصاب‌هایی که کارگران علیه حملات ویرانگر به دستمزدشان به راه انداخته‌اند، استفاده می‌کند. بایدن، که دولت خود را “حامی اتحادیه” ترین در تاریخ توصیف کرده است، بوروکراسی اتحادیه را ابزاری کلیدی برای بی نظمی و خیانت به مبارزات کارگران می داند.
    شبکه کمیته های اقدام برای مشاغل ایمن

    کارگران برای دفاع از زندگی، سلامت و شغل، مستقل از اتحادیه های فاسد، به کمیته های خود نیاز دارند.
    ثبت نام
    WhatsApp
    Facebook

    علیرغم ادعاهای فدرال رزرو آمریکا مبنی بر وجود “مارپیچ دستمزد-قیمت”، افزایش متوسط ​​دستمزدها بسیار کمتر از نرخ تورم بوده است. در ماه مارس، دستمزد اعضای اتحادیه تنها 3.5 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت که کمتر از نصف نرخ رسمی تورم است. این واقعیت که درآمد غیرعضوها 4.9 درصد افزایش یافته است، نقش اتحادیه ها را در کاهش استانداردهای زندگی کارگران نشان می دهد.

    اتحادیه‌ها در این دوره به چندین اعتصاب مهم از جمله ولوو تراکس، جان دیر، کلوگ و نابیسکو خیانت کرده‌اند. افزایش دستمزدها به طور متوسط ​​بین دو تا چهار درصد بود.

    نقش اتحادیه ها بار دیگر در هفته گذشته برجسته شد که آنها از مداخله دولت بایدن برای جلوگیری از اعتصاب کارگران راه آهن با تشکیل کمیته اضطراری ریاست جمهوری حمایت کردند. کارگرانی که برخی شرایط کاری آنها را “جهنم روی زمین” توصیف کرده اند، پیش از این با 99.5 درصد رای موافق به اعتصاب رای داده بودند.

    در روزهای اخیر، اتحادیه کارگران اتوموبیل یونایتد، مبارزات تامین‌کننده قطعات خودرو ونترا در اوارتز، میشیگان را مسدود کرده و کارگران قراردادی کم‌درآمد در شرکت جی‌ام زیرسیستمز را مجبور به فروش کرده است.

    افزایش قیمت ها و کمبود سوخت، غذا و سایر کالاهای اساسی جرقه کشمکش هایی را در سراسر جهان برانگیخته است. در سریلانکا، اعتراضات گسترده و اعتصابات کارگران، رئیس جمهور گوتابایا راجاپاکسا را ​​مجبور به استعفا و فرار از کشور کرده است. در بریتانیا، کارگران راه آهن ماه گذشته چندین اعتصاب سراسری را سازماندهی کردند. اما در همه موارد سندیکاها سعی کرده اند این مبارزات را محدود به اقدامات اعتراضی کنند که فقط برای خنثی کردن خشم کارگران بوده است.

    اتحادیه ها نه تنها دستمزدها را کاهش داده اند، بلکه هزینه های فزاینده ای را نیز بر کارگران تحمیل کرده اند. در گزارش نیویورک تایمز توضیح داده شده است که چگونه خانواده ها در دهه گذشته به دلیل افزایش اجاره بها، حق بیمه درمانی، هزینه های دارو، وام های دانشجویی و مراقبت از کودکان “خشک” شده اند. تایمز نوشت : «حق بیمه های خانوادگی برای بیمه درمانی مبتنی بر کارفرما بین سال های 2011 تا 2021، 47 درصد افزایش یافته است، با فرانشیزها و فرانشیزها نزدیک به 70 درصد. میانگین قیمت داروهای مارکدار در Medicare Part D بین سال‌های 2009 و 2018 236 درصد افزایش یافته است. متوسط ​​هزینه کالج بین سال‌های 1980 تا 2018 169 درصد افزایش یافته است.

    برای تضعیف بیشتر مبارزه طبقاتی، فدرال رزرو ایالات متحده نرخ های بهره را به شدت افزایش می دهد تا بیکاری را افزایش دهد. در نشست بعدی روسای فدرال رزرو در پایان ماه جولای، پس از افزایش 0.75 درصدی در ماه ژوئن، احتمالاً نرخ های بهره کلیدی مجدداً 0.75 تا 1 درصد افزایش خواهند یافت.

    در حالی که بحران تورمی توسط سال‌ها کمک‌های مالی بانکی و چاپ پول آغاز شد که الیگارشی مالی را غنی کرده است، طبقه حاکم می‌خواهد با بیکار کردن میلیون‌ها کارگر به این بحران پایان دهد تا دستمزدهای کمتری را به آنها تحمیل کند.

    نرخ بهره بالاتر به معنای هزینه های بیشتر وام مسکن و نرخ بهره بالاتر برای کارت های اعتباری، وام های دانشجویی و وام خودرو است. رکود اقتصادی در نتیجه بزرگترین افزایش نرخ در 30 سال اخیر بسیار محتمل در نظر گرفته می شود. میلیون‌ها کارگر در خطر از دست دادن شغل خود و در نتیجه تنها وسیله امرار معاش خود هستند.

    طبقه کارگر در برابر این مسیر الیگارشی مالی باید مبارزه ای نه چندان مصمم را در دفاع از منافع اجتماعی خود به راه بیندازد. اصل اساسی باید این باشد که طبقه کارگر مسئول بحران کنونی نیست و بنابراین نباید هزینه آن را بپردازد.

    کارگران برای به راه انداختن این مبارزات به سازمان هایی مستقل از اتحادیه های شرکتی و احزاب سرمایه داری نیاز دارند. با حمایت وب‌سایت جهانی سوسیالیست و حزب برابری سوسیالیست، کارگران شروع به تشکیل کمیته‌های عملی برای دفاع از شغل و استانداردهای زندگی خود کرده‌اند. اما کمیته‌های اقدام اتحاد بین‌المللی کارگران هنوز باید به طور قابل توجهی گسترش یابد.

    این کمیته‌ها که لایه‌های روزافزونی از کارگران – اتحادیه‌ای و غیرصنفی- و همچنین بازنشستگان و سایر بخش‌های در حال مبارزه مردم را متحد می‌کنند، باید برای افزایش قابل توجه دستمزدهای واقعی و پیوند همه دستمزدها و مزایا با افزایش هزینه‌های زندگی مبارزه کنند. و همچنین مراقبت های بهداشتی و بازنشستگی با بودجه کامل. کارگران باید خواستار پایان دادن به اضافه کاری بی پایان و شرایط کاری ناایمن، از جمله محافظت در برابر کووید-19 و حق توقف تولید در صورت ناایمن بودن شرایط کار باشند.

    این خواسته‌ها تنها در صورتی می‌تواند برآورده شود که دستاوردهای غیرقانونی میلیاردرها مصادره شود و اولویت‌های اجتماعی اساساً دوباره تنظیم شوند. ماشین جنگ سرمایه داری باید برچیده شود و از ابزارهایی برای رفع نیازهای اجتماعی فوری مانند آموزش، از بین بردن گرسنگی و بی خانمانی و تهدید شدید تغییرات آب و هوایی استفاده شود.

    بانک ها و سایر صنایع بزرگ مانند نفت، داروسازی، پزشکی، تاسیسات و صنایع کلیدی باید به مالکیت عمومی درآمده و تحت کنترل دموکراتیک طبقه کارگر قرار گیرند. به جای تلاش خصوصی برای سود، منافع جامعه باید معیار باشد.

    مهمتر از همه، مبارزه برای این برنامه مستلزم ایجاد یک رهبری سوسیالیستی بین المللی در طبقه کارگر است – کمیته بین المللی انترناسیونال چهارم….ورلد وب سوسیالیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>