Comments

 ترور سه کرد مبارز “پ ک ک”، چرا پاریس مرکز عملیات تروریستی است!؟ / احمد بخردطبع — 8 دیدگاه

  1. نویسنده محترم می نویسد:
    «در فقدان و عدم موجودیت تشکل و سازمان های کمونیستی در پاریس و از همه مهمتر با رفرمیسم غالب در نیروهای چپ فرانسوی» 🙂
    با توجه به آنچه خود ایشان در پایان مقاله نوشته اند، هیچ سازمان کمونیستی هم اگر وجود داشته باشد پرچم سرخ هوا نخواهد کرد 🙂

  2. درباره این یکی:
    “همانطور که 80 درصد ادعاهای آنارشیستی شما شعار و خودمرکزبینی و ادعا هست”
    برای من مهم نیست که کسی من را آنارشیست بداند و یا ندارد. خودت را خسته نکن. کامنتهای من را هم نخوانی برایت بهتر است تا مریض نشوی. آنقدر در عشق مارکسیسم اسیر هستی که نمیتوانی تحمل کنی. راه چاره ات نخواندن کامنتهای من است.

  3. آنقدر در توهم مارکسیسم= کمونیسم اسیر است که فکر میکند این:
    “راه کار فراموش کردن مارکسیسم و تلفیق کمونیسم با آنارشیسم است”
    یعنی وحدت مارکسیسم و آنارشیسم.
    مارکسیسم حتی عقیده مارکس و انگلس هم نیست.

  4. جواب به این:
    “تغییر مواضع تاکتیکی استراتژیکی، و تغییر تحلیل سیاسی اجتماعی، گاهی ممکن است بدلیل فشار سنبه باشد، و گاهی هم بدلیل واقع بینی. ایشون گویا دیگر آنارشیسم را تنها راه نجات ایرانزمین نمی بیند ،بلکه از اتحاد با مارکسیسم و کمونیسم و ….غیره.!”
    حرف مفت و بدرد نخور.
    واقع بینی این است: مارکسیسم در عمل شکست خورده است.
    حال ببینم بلاخره واقعیت را می پذیرید یا اینکه هنوز دنبال انقلابهای شکست خورده اوایل قرن بیستم هستید.

  5. پاسخ به این:
    “همانطور که 80 درصد ادعاهای آنارشیستی شما شعار و خودمرکزبینی و ادعا هست، یقینا در مورد شناخت و درک و فهم تان از “ماتریالیسم تاریخی” هم مبتلا به کج فهمی است. مارکسیسم علم جامعه شناسی و شناخت تاریخ و تحولات اجتماعی است و دشمنان آن اکنون مارکسیسم را بعنوان علم اجتماع در دانشگاههای خود درس میدهند. ماتریالیسم تاریخی یکی از 2 ستون مهم مارکسیسم است. آنارشیسم رمانیک توهمی اتوپیستی شما بعد از 130 سال به کجا رسیده ؟ بورژوازی و امپریالیسم اکنون بعد از 150 سال با شنیدن مقوله مارکسیسم و کمونیسم دچار خشم و انتقام و توطئه میشوند.”
    حال شما درک و فهم خودتان را از ماتریالیسم تاریخی برای ما بیان کنید تا ببینینم شعار نمیدهید و نوچه نیستید و چیزی برای ارائه غیر از سینه زدن دارید.
    مارکسیسم علم نیست که آنرا درس بدهند.
    کدام دانشگاه مارکسیسم را بعنوان علم درست میدهد؟ خود مرکز بینی مارکسیستی را با علم اشتباه گرفته اید.
    اگر بورژوازی از مارکسیسم وحشت زده می شود پس چرا گفته اید در داشنگاهها آنرا درس میدهند؟!!!
    اول یاد بگیرد که در حرف زدن تناقض نگوئید بعد از مارکسیسم تان دفاع کنید وگرنه مثل الان آبروی مارکسیسم را هم برده اید، البته اگر آبروئی مانده است.

  6. همانطور که 80 درصد ادعاهای آنارشیستی شما شعار و خودمرکزبینی و ادعا هست، یقینا در مورد شناخت و درک و فهم تان از “ماتریالیسم تاریخی” هم مبتلا به کج فهمی است. مارکسیسم علم جامعه شناسی و شناخت تاریخ و تحولات اجتماعی است و دشمنان آن اکنون مارکسیسم را بعنوان علم اجتماع در دانشگاههای خود درس میدهند. ماتریالیسم تاریخی یکی از 2 ستون مهم مارکسیسم است. آنارشیسم رمانیک توهمی اتوپیستی شما بعد از 130 سال به کجا رسیده ؟ بورژوازی و امپریالیسم اکنون بعد از 150 سال با شنیدن مقوله مارکسیسم و کمونیسم دچار خشم و انتقام و توطئه میشوند.

  7. تغییر مواضع تاکتیکی استراتژیکی، و تغییر تحلیل سیاسی اجتماعی، گاهی ممکن است بدلیل فشار سنبه باشد، و گاهی هم بدلیل واقع بینی. ایشون گویا دیگر آنارشیسم را تنها راه نجات ایرانزمین نمی بیند ،بلکه از اتحاد با مارکسیسم و کمونیسم و ….غیره.!

  8. در مقاله مبخوانیم که چپ انقلابی در فرانسه متاسفانه ضعیف است و چپ سوسیال دموکراتیک قوی. میخوانیم که اتحادیه ها هم نوکران سیستم هستند و برای بورژوازی کار میکنند. آری درست است. اما نویسنده باید از خودش بپرسد که چرا چنین است که چپ انقلابی بدرستی ضد دموکراسی رایج (هم اکنون موجود) ضعیف شده است.
    دلیلش روشن است. چپ “انقلابی” ضد دروغ دموکراسی شد بلشویسم و ترتسکیسم و استالینیسم و مائوئیسم. آنها قدرت سیاسی پیدا کردند اما بجای جامعه سوسیالیستی جامعه سرمایه داری دولتی درست کردند و آخرش ، در بلوک شرق، کارگران را از خود غریبه کرده و سرنگون شدند.
    من با مارکسبستهائی بوده ام که خود را بلشویک و انقلابی میدانند اما حاضر نیستند یک ثانیه در مورد عواقب وحشتناک حاکمیتشان چیزی بگویند. آنها از ما میخواهند که تاریخ را فراموش کتیم. تازه، جالبه، ماتریالیسم تاریخی را هم میخواهند به ما حقنا کنند.چه تاریخی که تاریخ دیگران است نه خود شما!
    راه کار فراموش کردن مارکسیسم و تلفیق کمونیسم با آنارشیسم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>