Comments

خواهران ما مستحق زندگی بهتری هستند:” مردان “ افغانی پس از محرومیت تحصیلی دانشجویان دختر، مشاغل دانشگاهی را ترک کردند<br>برگردان: شاهین شعبانیان — 1 دیدگاه

  1. مردسالاری یک نوع بردگی است. بردگی زن بصورت ماشین تولید بچه و کار خانگی برای مرد ها. انواع استثمار نیروی کار ازجمله کار مزدی نیز بردگی است. نفوذ خارجی ها و دخالتهای سیاسی و نظامی آنها هم نوعی بردگی است، بردگی امپریالیستی. عدم انتخاب موضوع شناخت و تحمیل خرافات در مدارس هم بردگی است. انواع دیگر بردگی هم وجود دارد.
    حال،
    نباید برای مبارزه با بردگی فقط یک نوع را برگزید و مجموعه آنرا را فراموش کرد. سرنگونی طالبان نشان داد که بردگی از بین نمی رود چون با انواع دولت ها، انواعی از بردگی باقی می ماند. درست است که با تمام انواع بردگی و واقعیت دولت مبارزه کرد.
    بجای مبارزه زودرس برای سرنگونی طالبان باید ذهنیت توده ها را علیه تمام انواع بردگی شکل داد. این شکل دادن همان آگاهی از خود و جامعه است تا دشمن رفاه و آزادی خوب شناخته شود. این کار طولانی است اما نتیجه اش هم طولانی و به احتمال زیاد ابدی خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>