Comments

کوه موش زائید / ن.ا — 4 دیدگاه

  1. چرا سلبریتی هائی مثل تیلور سوئیفت نمیتوانند اعمال اسرائیل را نفی کنند؟ دلیلش همان تناقضی است که دموکراسی خواهان بعد از جنگ اوکراین به آن دچار شدند. دیگر نمیشد از طریق ریاکاری انسان دوستانه و چیزهایی مثل مثلا آزادی بیان و زن و این حرفها، و همگی بعنوان ابزاری برای پنهان کردن تمایلات سلطه طلبانه، ثروت و سرمایه انباشت کرد.
    چرا حالا دولتهای غربی کمی کوتاه آمده اند ولی در ریاکاری ناشی شده اند؟
    چون ارتش اسرائیل نتوانست حماس را نابود کند و بیشتر به بی آبروی آنها منجر شد تا دادن نتیجه موثر. اگر حماس در دو ماه اول نابود شده بود، می گفتند اسرائیل از خودش دفاع کرده و نتیجه آدم کشی بهرحال خوب بوده – مثل حمله به عراق. در حمله به عراق، آمریکا عراق را ویران کرد و شر صدام را کند، بعد سهم خودش را برداشت و بقیه ته تاقاری ها را داد به کشورهای دموکراتیک غربی. مسئله فلسطینی ها فرق دارد و مثل بیرون کردن سرخپوستان و سرنگونی صدام و قذافی نیست.
    از حالا به بعد، حقوق بشر بازی و دموکراسی خواهی و این شامورتی بازی های تاریخی، حقه بازی شناخته میشود و پرداختن به مسائل اساسی مثل از بین بردن مردسالاری و بردگی مزدی و امپریالیسم و هیراشی، شانس بیشتری خواهند داشت تا سرنگونی طلبی های ارتجاعی (دموکراسی خواهانه و فاشیستی و سلطنتی و وطن پرستانه و غیره). تنها شانس سرنگونی ارتجاعی، حمله از خراج است، آنهم معلوم نیست موفق باشد.
    در میان سلبرتی های ثروتمند، بنظر می آید راجر واتر از همه بیشتر سربلند از آب درآمد. جای جان لنون خالی.
    حالا یک عده از هنرمندان میگویند چه خوب ما هم بشویم صاحب قدرت و سرمایه و از فلسطین دفاع کنیم و ضد جنگ باشیم. ممکنه. اما تا حالا انقلابی در کار نبوده و بردگی مزدی زیر سئوال نرفته تا ببینیم این سلبرتی های برای رکن دوم انقلاب (الغای بردگی مزدی) و رکن چهارم آن (از بین بردن هیراشی) چه میگویند، چون میدانند خودشان این کاره اند. سلبرتیهای ایرانی ممکن است جا بخورند و ببینند دنیا تغییر کرده و انتخاب مشکل تر و خطرناک تر شده و حساب بانکی آنها هم زیر ضرب است.
    آنارشیست

  2. جنگ علیه جمهوری اسلامی را کشورهای فاشیستی غربی آغاز کردند و در ۴۵ سال گذشته، تمام تعرضات جمهوری اسلامی به امپریالیستهای غربی دفاعی بوده است. حتی سرنگونی شاه هم دفاعی بود. بیرون انداختن اصلاح طلبان هم دفاعی بود چون آنها نقش مامور امپریالیستهای غربی را ایفا میکردند.
    اما اینها دولت جمهوری اسلامی را غیر ارتجاعی نمیکند. نقد جمهوری اسلامی بر این اساس که چرا به اسرائیل حمله کرده، شامورتی بازی امپریالیستهای غربی است زیر لوای وطن پرستی که این هم ارتحاعی و ضد زن و ضد کارگری است.
    وطن پرستهای ایرانی خودشان ارتجاعی اند، دفاع از وطن بخش مهمی از ایدئولوژی سلطه طلبی ست.
    آنارشیست

  3. آقای احمدی، هزاران نفر ممکن است بدرستی رژیم های ایران و اسرائیل را فاشیست ارزیابی کرده، به نسل کشی فلسطینیان معترض بوده و به حماقت رژیم اسلامی در درگیریهای اخیر که قربانی اصلی آن میتواند همه ایرانیها باشند اشاره کرده و درباره این موارد بنویسند. این به معنای کپی برداری یا “رونویسی” به زعم شما نیست. بهتر بود به جای حاشیه رفتن، درباره موضوع مطلب بالا مینوشتید تا بدانیم خودتان چه در چنته دارید

  4. معلوم نیست شمی صلواتی از روی دست ن. ا.رونویسی کرده یا ن.ا. از روی دست او. شاید هم تله پاتی بوده! ببینیم بقیه رفقا چه در چنته ی رونویسی دارند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>