Comments

سارتر و تعریف نسل کشی.<br> Serge HALIMI – برگردان ميترا شعبانی — 1 دیدگاه

  1. میخوانیم:
    “سارتر در عمل سیاسی بیانی ساده دارد: او نه در پی خیره کردن حضاراست، نه منبر رفتن و نه از تعهد شانه خالی کردن وکنش گران پلید را به یکدیگر حواله دادن. نقطه ی مقابل آلبر کامو، اکنون محبوب همگان، از دست راستی ها تا آنارشیست ها. آنچه الیویه گلواگ در کتاب خود ، با کمی بی انصافی اما به درستی در مخالفت با تفکر غالب زمان ما مطرح می سازد(۳)”
    .
    نوشته “آنارشیست ها”، این هم نظر من آنارشیست:
    اعمال ضد بشری کاری کثیف است و انسانها باید همیشه علیه آن موضع داشته باشند حال چه برای دفاع از ملت خود باشد (ویتنام)، چه برای دفاع از رشد نیروهای مولده (مارکس) و چه برای رهائی از امپریالیستها. مشکل البته نشان دادن ضد بشری بودن امپراتوری ها و اربابان سرمایه دار نیست، مشکل ندیدن ارتجاعیونی ست که علیه آنها مبارزه میکنند تا ارباب بودن خود را از دست ندهند. مشکل با کسانیکه از مقاومت در مقابل استعمارگرها دفاع میکنند اما خودشان بطور سیستماتیک چیزی انقلابی از خود نشان نمی دهند، این است که به ارتجاعیون فعلی و آتی کمک میکنند. این واقعیت زندگی سیاسی جناب سارتر است، به جامعه فعلی ویتنام، الجزایر و کوبا و ایران نگاه کنید.
    .
    به خانم مترجم،
    .
    نه، از مقاومت جمهوری اسلامی، حماس و بقیه علیه ارتجاع بزرگتر دفاع نباید کرد، چون عاقبت خوشی ندارد. حتما نباید طرف یک را گرفت. ما همیشه علیه اعمال ضد بشری موضعگیری میکنیم اما از جریان مشخصی دفاع نمیکنیم مگر اینکه بروشنی نشان بدهند استثمارگر و استعمارگر و ارباب هیراشی ها نیستند.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>