Comments

نقد دیدگاه های تروتسکیستی تراب ثالث،- 3 <br> فرزین خوشچین — 1 دیدگاه

  1. “تراب ثالث اگر بخواهد بدون تکیه بر مارکسیسم، سرمایه داری را بردارد و به جایش سوسیالیسم را بگذارد (البته بدون در نظر گرفتن شرایط زمان و مکان و تنها در عالم فرضیات)، حداکثر چیزی، که می تواند ارائه کند، آنارشیسمی است در حد و اندازۀ بلانکیسم و پرووودونیسم، نه بیشتر.”
    تمام مارکسیستها را، از جمله خود مارکس و انگلس را جمع کنید، یک طبقه سرمایه دار دولتی آتوریته چی تحصیل کرده خواهید داشت و بس که البته از لحاط تاریخی به بورژواها باخته اند و تماما در نوستالجیا بسر می برند. اما آنارشیستها در حال تکامل و تطبیق علیه همه سلطه طلبان و سلطه جویان بودند و هستند. اولین کسی که دیکتاتوری ضد کارگری را در مارکس تشخیص داد باکونین بود. اولین جریان کارگری که علیه بلشویکها ایستاد، آنارشیستهای روسی بودند. قبل از اینکه مارکسیستهای غربی از خواب بلشویسم و سوسیال دموکراسی بیدار شوند، آنارشیستها وضعیت بلشویسم را خوب درک کرده و توضیح داده بودند.
    به وضع فعلی مارکسیستها توجه کنید. الان هیچ کاری نمیتوانند بکنند مگر تصفیه حسابهای درونی. بعلت اغلاط نظری در مارتریالیسم تاریخی و نتایج فاجعه بار آن بر جنبش کمونیستی، مارکسیسم امکان احیا شدن ندارد و جایش زباله دان تاریخ است.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>