Comments

چند پرسش و پاسخ، در بارهٔ نسل کشی اخیر اسراییل در غزه / محمد علی اصفهانی — 8 دیدگاه

  1. برای اطلاع خوانندگان مقاله
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    کامنت گذار آبان 18, 1402 _ 8:06 ب.ظ
    و
    آبان 20, 1402_ 8:49 ب.ظ
    و
    آبان 20, 1402 _ 8:50 ب.ظ

    همان کسی است که پای مقاله ی قبلی نویسنده، نوشته بود که باید دعا کنیم که اسراییل پیروز شود، چون شکست اسراییل پیروزی رژیم و پیروزی اسراییل شکست رژیم است!

    این کامنت گذار، همان شخص محترمی است که همیشه همصدا با رژیم و عناصر اطلاعاتی آن، کلمه ی «منافقین» را برای مجاهدین خلق به کار می برد.

    ضمناً نه در مقاله و نه در کامنت های نویسنده، به هیچ وجه، نه از قول اسراییلی ها که قطعاً برای تطهیر خود می توانند به هر دروغی متوسل شده باشند (و این کار همیبشگی آن هاست) و نه از قول منابع دیگر، کوچک ترین آمار و ارقامی از تعداد کشته شدگان نیامده است.
    موضوع کشتار تعدادی نامعلوم از شرکت کنندگان در کنسرت، و کیبوتص نشینان که هیچ ربطی به شهرک نشینان ندارند هم متأسفانه جدی است، و این که همه ی آن ها را اسراییل کشته باشد حرف مفتی بیش نیست، هر چند که تعدادی از ان ها هم ممکن است با فلسطینی ها به اشتباه گرفته شده باشند و توسط اسراییل کشته شده باشند یا کشته نشده باشند.

  2. ادامه ملاحضه پیشین:

    میبینی نازنین شما هم متأسفانه از این خشت اول عمدتاً دروغ (عمدتاً دروغ)، رجوی و حکک اسرائیلی و شرکأ شروع میکنی پس بناچار تا ثریا(ببخشید تا مریم)، میرود تحلیل کج! در ضمن با گوشه‌چشمی به امریه هانیبال ارتش اسرائیل ضرر نداره این ویديو رو نگاه کنین.شاید این آمار اسرائیل، رجوی، حکک هم مثل حکایت خلیج تونکین باشه که باوجود ذم کامل رجوی ما رو برمیگردونه به موضع رجوی و حکک و اسرائیل و ناتو….

    https://roshangari.info/%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%ae%d8%a8%d8%b1%da%a9%d8%b4%d8%aa%d8%a7%d8%b1-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d9%86%d8%b8%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d8%a6%db%8c%d9%84%db%8c-%d8%aa%d9%88%d8%b3/

  3. نازنین برادر شما هنوز هم اخبار اشغالگران نژادپرست رو نقطه عزیمت قرار میدی: «کشتار غیر نظامیان اسراییلی در حملات هفت اکتبر حماس، مخصوصاً کشتار شرکت کنندگان در کنسرت، و ساکنان مزارع اشتراکی (کیبوتص ها) که بسیاری‌شان به لحاظ سنتی مخالف راستگرایان افراطی هستند، مطلقا قابل توجیه نیست، و حماس با دست زدن به چنین اقدامی، هم به آرمان فلسطین، و هم به خودش که تا پیش از این، با همهٔ نقاط ضعف و قوت خود، یک سازمان مقاومت فلسطینی شناخته می شد، ضربه‌یی شاید تا همیشه جبران‌ناپذیر وارد آورده است». اولاً نخست‌وزیر فلسطین و سفیر فلسطین میگن برخلاف حکایت اسرائیل قضیه از ۷ اکتبر نباید شروع بشه! بعد بازهم از ۱۴۰۰ نفر ادعایی اسرائیل شروع کردین که بگفته ارتش اسرائیل ۲۰۰ نفرشون رزمندگان فلسطینی بودن و جوریکه حالا رسیده به بالای نهصد… که اونهم براساس شواهد تاریخی نه غیرنظامی بلکه نظامی و شبه‌نظامیان شهرک و کیبوتص‌نشین (براساس شواهد تاریخی شبه‌نظامیان شهرک و کیبوتص‌نشین) رو شامل میشه. البته من منکر نیستم که احتمالاً (احتمالاً)، غیرنضامیانی هم اسیر شده باشن…. و قصد پاکشویی کسی رو ندارم

    ادامه در ملاحضه بعدی.

  4. ۳
    ــــــــــــ

    (بقیه از کامنت ۲)

    • طبعاً این همه، کشتار هفت اکتبر را توجیه نمی کند، اما به درک آنچه حماس را به اقدام به چنان عمل فجیعی تشویق کرده است کمک می کند.

    • حتی اگر به آنچه پیش آمده است نه در بستر تاریخی آن، و در ارتباط با رفتار های تا کنونی اسراییل، بلکه از هفت اکتبر دو هزار و بیست و سه به بعد نگاه کنیم، باز هم کوچک ترین تناسبی در معادلهٔ کنش حماس و واکنش اسراییل نمی بینیم.
    کدام انسان خردمندی می تواند نسل‌کشیِ برای چندمین بار در کمتر از دو دههٔ اخیر توسط اسراییل در غزه را، حتی با ضریب یک ده هزارم، معادل عمل حماس در هفت اکتبر بداند؟

    محمد علی اصفهانی
    ۲۰ آبان ۱۴۰۲

    (محدود بودن تعداد مجاز کلمات در کامنت ها، باعث این به هم ریختگی شده است، که امیدوارم ببخشید. این سه کامنت مرا ظاهراً باید از پایین به بالا بخوانید. مثل توییتر سابق و ایکس لاحق!)

  5. ۲
    ــــــــــــــــ

    (بقیه از کامنت ۱)

    • کشتار غیر نظامیان اسراییلی در حملات هفت اکتبر حماس، مخصوصاً کشتار شرکت کنندگان در کنسرت، و ساکنان مزارع اشتراکی (کیبوتص ها) که بسیاری‌شان به لحاظ سنتی مخالف راستگرایان افراطی هستند، مطلقا قابل توجیه نیست، و حماس با دست زدن به چنین اقدامی، هم به آرمان فلسطین، و هم به خودش که تا پیش از این، با همهٔ نقاط ضعف و قوت خود، یک سازمان مقاومت فلسطینی شناخته می شد، ضربه‌یی شاید تا همیشه جبران‌ناپذیر وارد آورده است.

    • حماس، بار ها خواسته است که وارد یک پروسهٔ صلح دائمی با اسراییل شود، و رسماً هم اعلام کرده است که اسراییل را در مرز های قبل از اشغال های جدید در ۱۹۶۷، یعنی اسراییل را در مرز های ۱۹۴۸ می پذیرد.
    این، عملاً بی‌اثر و ملغی دانستن بخش‌هایی از منشور رسمی حماس است که با پذیرش اسراییل در مرز های به رسمیت شناخته شده در ۱۹۴۸مشکل دارند.
    اما اسراییل، هرگز حاضر نشده است که پیشنهاد های حماس در این زمینه را بپذیرد و یا حتی ـ همانطور که در تمام نزاع های بزرگ مرسوم است ـ به عنوان یک دشمن و طرف مخاصمه با آن وارد گفتگو شود.

    • هر بار که حماس خواسته است که به برخورد های نظامی با اسراییل خاتمه دهد و راه را برای رسیدن به صلح هموار کند، اسراییل، عامدانه و به قصد داشتن بهانه‌یی برای سر باز زدن از پذیرش کشور مستقل فلسطین، با کشتن و ترور، و یا با وحشیانه ترین حملات به غزه، و قتل عام ها و نسل کشی های بی حساب، حماس را به سمت ادامهٔ سیاست ها و راه و روش های بدفرجام گذشته، سوق داده است.

    (بقیه در کامنت ۳)

  6. فکر کردم که شاید بد نباشد اگر به عنوان تکمله، خلاصهٔ مختصری از بعضی محور های مقالهٔ حاضر را در اینجا بیاورم:

    • اسراییل در مرز‌های بعد از ۱۹۶۷، یعنی در مرز های فعلی اساساً موجودیتی غیر قانونی است، و آن اسراییل که توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور، به رسمیت شناخته شده است اسراییل درون مرز های ۱۹۴۸ است.

    • اسراییل تا زمانی که به مرز های ۱۹۴۸ بر نگردد، به عنوان یک اشغالگر نمی تواند مقابله مردم سرزمین های اشغال شده با خودش را تجاوز، و مقابلهٔ خود با آن ها را دفاع از خود بداند.

    • اسراییل گرچه بر اثر مقاومت مشروع مردم غزه، مجبور شده است که در سال ۲۰۰۵ از زمین غزه خارج شود، غزه را مثل کرانهٔ باختری، همچنان جزیی از اسراییل می داند، بدون آن که حق تشکیل یک کشور مستقل به نام فلسطین که طبعاً شامل غزه هم هست را به رسمیت بشناسد.

    • اسراییل، در تمام این سال ها، به خصوص از ۲۰۰۷ که محاصره ضد انسانی غزه را رسماً به اجرا گذاشته است، هرگز اجازهٔ برخورداری از یک زندگی حداقلی طبیعی را به مردم غزه ـ همچنان که به مردم کرانهٔ باختری ـ نداده است.
    دلیل رشد غیر طبیعی حماس هم قرار داده شدن مردم فلسطین در شرایط غیر طبیعی توسط اسراییل است.

    (بقیه، در کامنت بعدی)

  7. برای اطلاع:

    کامنت گذار آبان 18, 1402 _ 8:06 ب.ظ که به نویسنده ی مقاله، اعتراض کرده است که چرا عملیات اخیر حماس را محکوم کرده است، همان کسی است که پای مقاله ی قبلی نویسنده، نوشته بود که باید دعا کنیم که اسراییل پیروز شود، چون شکست اسراییل پیروزی رژیم و پیروزی اسراییل شکست رژیم است!

    ضمنا این کامنت گذار همان شخص شناخته شده ای است است که همیشه همصدا با رژیم و عناصر اطلاعاتی آن، کلمه ی «منافقین» را برای مجاهدین خلق به کار می برد.

    در این مقاله، حماس محکوم شده است اما به روشنی و به طور مستند و به تفصیل توضیح داده شده است که این اسراییل است که حماس را به این نقطه ی «خودکشی سازمانی» رسانیده است، و کوچک ترین تناسبی هم میان واکنش اسراییل به این کنش حماس وجود ندارد، و آنچه اسراییل در غزه می کند مثل همه ی موارد مشابه دیگر فقط جنایت و نسل کشی است و بهانه هایی که برای این جنایات و نسل کشی ها می آورد کسی را نمی فریبد، و در واقع امر خیلی از مواردی که منجر به این بهانه ها می شوند هم همانطور که در مقاله اثبات شده است مستقیماً به وسیله ی خود اسراییل زمینه سازی و برنامه ریزی شده اند.

  8. «کدام اول؟ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و آن کشتار فجیع و آن جنایت مسلم حماس در حق غیر‌نظامیان بی‌گناه اسراییلی….»
    نازنین برادر، وقتی دروغهای تبلیغاتی جانیان اشغالگر و شرکای جنایاتشون رو (جنایت… غیر‌نظامیان بی‌گناه اسراییلی)، پایه و بنیاد تحلیلت میذاری، بناچار عاقبت سر از حقانیت بخشیدن به قتلعام مسبب «کشتار فجیع و آن جنایت مسلم» یعنی حماس خواهی رسید. چون جنایتکار مسلم باید حذب بشه، نمیشه باهاش (مماشات) کرد!
    .
    منم میگم حماس جریانی مرتجعه ولی ترویج دروغهای صهیونیستها، یعنی با توپ و تانک و موشک اونها به سینه مرتجع و مترقی فلسطینی تحت اشغال (که حداقل اندازه یه سگ و گربه در دفاع از لونه خودش حق داره)، شلیک کردن و باز هم بناچار حمایت از جنایات اسرائیل بواسطه رذالت اخلاقی فعالین سیاسی نئولیبرال و چپ اسرائیلی مثل حکک و… ایرانی (بانضمام توده-رعایای سلطنت طلب نادانی که بضرب رسانه‌های امپریالیستی، خمینی رو هم در ماه میدیدند)، رو بحساب رژیم نوشتن، بار و بر اولیه گلوله توپ و تانک و موشکییه که در مطلع مقله‌تون شلیک کردین.

    روزگار اسفناکیه نازنین که باوجود ذم کامل رجوی برگردیم به موضع رجوی و اسرائیل و ناتو….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>