Comments

«کوچک‌ترین تابوت‌ها، سنگین‌ترین هستند!»<br>امید بهرنگ — 9 دیدگاه

  1. دوم- (عجب بچه های حرف شنوی!!!)؛ هرگونه واقعیت گرایی رئالیسم (در بوجود آوردن خاورمیانه سوسیالیستی) یک حقیقت سیاسی برای پرگویی ها و دنباله روی های دگماتیسمی رایج این محفل و پنهان بیعملی ولی حرافی وافر خودشان پشت سنتز نوین است!
    اگر لنین و مائو زنده بودند هم رفیق آواکیان و هم بچه های خواب آلودِ لوس و دنباله رو دگمش در ندیدن آن ارتباط آنها را با تمسخر نیشدار به باد نقد تشرزا( تشریز) علمی می گرفتند! تا شاید (شاید!)از خواب بیدار شوند!
    بیدار شوید و شرایط خاص ایران جامعه را دریابد که امکان چنان شناخت حقیقی بقول یکی از دوستان که قبلا کامنت گذاشته است فقط با رفتن در ایران سران این محفل و بهرنگ ها میسر است!

  2. اول- بهرنگ که شرایط خاص ایران را درک نکرده است، که فقط به کلی گویی های سنتز نوین بدون مرتبط کردنش با شرایط خاص ایران بسنده میکند و محفل م ل م اش نتوانسته است ظرف سه دهه گذشته تاثیری بر جنبش های توده ای که مکررا در ایران تکرار شده است داشته باشد با پرگویی در این نوشته خویش از بوجود آوردن یک خاورمیانه سوسیالیستی صحبت میکند! اما روشن است که امکان بوجود آوردن خاورمیانه سوسیالیستی با ایجاد پایگاه انقلاب در ایران با جهت گیری انترناسیونالیستی و نه صرفا منطقه ای در گرو سرنگونی نظام سرمایه داری تحت رزیم جمهوری اسلامی و تارومار و کردن کلیه اجزاء ماشین دولتی اش است؛ تا زمانیکه سرمار گروه های نیابتی که نظام سرمایه داری جمهوری اسلامی است قطع نشود (که در این نوشته بهرنگ اساسا به آن اشاره نشده است! چون باب آواکیان در تحلیلش این ارتباط -سرمار و بدنه اش یعنی حماس حزب الله، جهاد اسلامی فلسطین و جنبش اسلامی عراق- را نمی بیند به بهرنگ ها اجازه چنین موضعگیری در زدن سرمار داده نشده است!

  3. دقیقا 😂 همین مساله و تمثیل (تابوت) نشان از درک نازل اینها و عجز آنها از توانایی تطبیق کمونیسم نوین با شرایط خاص خاورمیانه است .

  4. «کوچک‌ترین تابوت‌ها، سنگین‌ترین هستند!»امید بهرنگ

    آقای بهرنگ مسلمانان میت هیچ عزیز مرده شان را در تابوت قرار نمی دهند که خاک کنند!
    خاک‌سپاری شامل غسل دادن و کفن کردن میت، کندنِ حفره‌ در زمین و قراردادن میت در آن است به گونه‌ای که جسد در زیر زمین قرار گیرد و روی او با خاک پوشانده شود.
    شما در کجا زندگی میکنید که مراسم خاکسپاری یک مسلمان را نمی دانید آیا تابوت “وام گرفتن” از آر سی پی نیست؟ چرا کمی به مغزتان فشار نمی آورید، ابروتیتان را در هم نمی کشید( بقول مائو) و فکر نمیکنید که حقیقت را همانطور که هست بگویید و هرچه دیگران به اشتباه نوشته اند را ننویسید؟

  5. 4- فلسطین، اسرائیل، امپریالیسم: جنگ، خطر جنگ حتی بزرگ‌تر – و انقلاب

    جهت‌گیری اساسی، تحریک اجباری و توده‌های متحرک

    توسط باب آواکیان

    ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳

    مطلب بالا در لینک زیر روشنگری قابل دسترسی است:

    https://roshangari.info/%D9%81%D9%84%D8%B3%D8%B7%DB%8C%D9%86%D8%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84%D8%8C-%D8%A7%D9%85%D9%BE%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%B3%D9%85-%D8%AC%D9%86%DA%AF%D8%8C-%D8%AE%D8%B7%D8%B1/

  6. 3- خطاب به محفل م ل م و رهبرانش و امید بهرنگ به عنوان بخشی از آن محفل ( حالا دادو فغان راه می اندازند و می گویند این کارها امنیتی است… بس کنید… خجالت بکشد… نه خیر نیست شتر سواری دولا دولا بس است… همه ارتباطتان را میدانند!): دست بردارید … اگر انقلابی کمونیست هستید با جد و گذشتن از حان و با مسئولیت پذیری که از یک کمونیست انقلابی انتظار است از طریق راه های صعب العبور بروید داخل ایران و توده های ستمکش که ثابت کرده اند حاضرند هزینه دهند را رهبری کنید! جان شما بهرنگ ها ارزشمندتر از جان توده های ستمکش زحمتکش ایران که زیر خط مرگ هستند نیست! برای رسیدن به فتح جهان و بسیج توده ها باید از خود شروع کنیدو قدم رنجه کنید و بروید داخل! کار سختی استو هزینه دار ولی این تنها راه برای سازمان دادن یک جنبش برای انقلاب واقعی کمونیستی در ایران بر مبنای سنتز نوین کمونیسم است و بس. بجز این بقیه اش مشتی شعار توخالی است.

  7. 2- جالب این است که شوربختانه محفل ایرانیان پرگوی و بی عملی که خود را حزب م ل م ایران معرفی میکند، کلیه نکاتی که رفیق باب آواکیان در بیانیه ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ تحت عنوان “فلسطین، اسرائیل، امپریالیسم: جنگ، خطر جنگ حتی بزرگ‌تر – و انقلاب؛ جهت‌گیری اساسی، تحریک اجباری و توده‌های متحرک” نوشته شده است را در سایتش منتشر کرده است ولی ننوشته است که این مطلب متعلق به باب آواکیان است. این مجددا نشاندهنده عدم صداقت آن محفل است که همواره مطالب باب آواکیان و آر سی پی را کپی و پیست میکند و به نام خویش منتشر میکند!!! این محفل (سوای اینکه در ایران تشکیلاتی ندارد و از پایه توده برخوردار نیست) نمی تواند و نخواهد توانست یک جبش انقلابی برای انقلاب کمونیستی و نه چیزی کمتر(!) از آن را بر مبنیای سنتز نوین کمونیسم در ایران سازمان دهد؛ تاکنون هم نتوانسته است در کلیه جنبش های توده ای ایران نقش سازنده و جهت دهنده ای داشته باشد.
    آیا جناب بهرنگ به عنوان یک روشنفکر که دائما ارتباط خویش را با آن محفل از طریق گذاشتن لینک های “مطالب” آن محفل پنهان نمیکند، به این کار گروهی که ادعای حزب م ل م دارد انتقادی دارد؟ پاسخ به این سوال منفی است… زیرا بهرنگ هم متن هایش کپی و پیست مطالب آر سی پی و باب آواکیان بدون اینکه عمیقا آنرا فهمیده باشد است.

    ادامه دارد

  8. 1- نویسنده نوشته است: “با این اوصاف برای تبیین زمین پرآتشی که در آن واردشده‌ایم لازم است یک‌چیز را روشن کرد، کسانی که اعمال خشونت‌بار ارتجاعی حماس (به‌ویژه درزمینهٔ برخورد به غیرنظامیان، افراد مسن و کودکان اسراییلی) در 7 اکتبر 2023 را همسنگ جنایت‌های دولت اسرائیل قرار می‌دهند نه چیزی از تاریخ می‌دانند، نه از محرک‌های خاص جنگ اخیر باخبرند. روش‌های ارتجاعی که حماس در عملیات نظامی خویش در مناطق اسراییلی به‌کاربرده به گردپای جنایت‌های اسرائیل نمی‌رسد. تاریخ اسرائیل سرشار از سازمان‌دهی جنایت‌های بزرگ جنگی، نسل‌کشی‌های پی‌درپی و جنایت علیه بشریت است. اسرائیل بر خون و استخوان فلسطینی‌ها بناشده است. این اصلی‌ترین واقعیت تاریخی در این جدال یا واقعه است.”

    این موضع بهرنک همان موضع حزب کمونیست انقلابی آمریکا است. رفیق آواکیان در ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ بیانیه ای در تحلیل از این جنگ ارائه داد. در کل موضع و برخورد رفیق آواکیان و حزب کمونیست انقلابی آمریا(آر سی پی) در ارتباط با حماس طوری است که نه سیخ بسوزد و نه کباب. او حماس را “نیرویی مثبت” نمی نداد، همین و بس! او از ارتجاعی بودن حماس اصلا و ابدا صحبت نمیکند. چرا؟
    موضع آواکیان در این زمنیه توصط کمونیستهای انقلابی ایران با طرح سوالات اساسی مرتبط با آن با رویکرد علمی نقد شده است. قرار نیست هرچه رفیقآواکیاتن بگوید آیه قرآن باشدو گویا کسی حق ندارد بگوید بالای چشم آواکیان ابرو است! تنها کسانیکه دگماتیک هستند و بویی از روش و رویکرد علمی سنتز نوین کمونیسم نبرده اند، نقد آواکیان را بر نمی تابید.

    ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>